torsdag den 14. august 2008

Et positivt møde og stor kunst

For noget tid siden spurgte en veninde med et glimt i øjet, om ikke vi kunne bede Laurits om lidt hjælp til det med at få en lillebrøster. Umiddelbart tænkte jeg, at det slet ikke ligger på hans skuldre (og at de skuldre alligevel også er brændt væk), men nu er det faktisk blevet til, at vi inddirekte henter lidt hjælp ved Laurtussen. Vi har en lille bunke penge fra alle Laurits' bedsteforældre 'med hans navn på', og dem bruger vi nu på noget alternativ behandling til min krop. I går stiftede jeg derfor bekendtskab med zone-Lone (tak, Sofie), der er en skøn og varm kvinde. Det er vel for tidligt at erklære hende for dygtig, men hun virker rigtig god. Hun var i hvert fald god til at sætte nåle i mig og jeg følte mig i meget trygge, gode hænder. For resten sammenlignede hun det med at sætte nålene korrekt med at fiske! Man skal ligesom have fat, have bid, og det var et sprog jeg kunne forstå. Ud fra den lange indledende snak vi havde fik jeg en særlig opfordring, så jeg skal til at spise mere varm mad ;-) Det lyder da egentlig lækkert... og logisk nok. Der skal fyldes på, stimuleres og styrkes. Jeg er sikker på, at denne lille behandling jeg fik i går satte gang i noget, for jeg havde meget varme kinder bagefter. Uden at det på nogen måde var på samme niveau, så mindede det mig om dengang jeg havde veer (eller dengang jeg aborterede). Jeg synes også, at jeg kunne mærke min livmoder, da jeg lå der med nålene... men det kunne jo også bare være det fokus jeg havde.


Under alle omstændigheder, så var jeg meget glad for at møde zone-Lone med nålene og de varme, bløde hænder. Glæder mig så meget til næste besøg!


Jeg prøvede flere gange at forklare overfor Bo, hvorfor det betød så meget med det møde i går, men det var svært. Det er bare noget med, at det gav mig sådan en dejlig positiv bevidsthed om min krop, tror jeg... Lige siden kejsersnittet for godt to år siden har jeg grundlæggende haft ondt af min krop (ikke ondt i, men ondt af). Det er bare blevet forstærket af fertilitets-/ægsorteringsbehandlingerne. Nu ser jeg det i et lidt andet lys; nu tænker jeg på, at "om lidt" bliver jeg forhåbentlig gravid, og derfor skal jeg have saft og kraft indenbords! Selvfølgelig skal jeg leve sundt og jeg ved hvilke ting, der skal undgås, men jeg vil ikke tænke så meget over alt det jeg ikke må, fremfor simpelthen det med at styrke og fylde på. Sjovt nok var jeg så sulten i går... Det blev godt nok til pizza, men hvad pokker, det er også varm mad og jeg nød den ;-D


Noget helt andet men lige så dejligt skete senere på dagen, hvor vi var til fernisering på Designer Zoo. Her kan man for tiden kan se Glas- og keramiksskolens nyuddannede kunsthåndværkeres værker. Vores gode veninde Stine havde sine lamper udstillet, og vi forelskede os i en af dem... og bestilte den. Det bliver fantastisk at få! Jeg glæder mig så meget. Det føltes ret vildt, for vi har aldrig på den måde købt kunst før. Tænk, nu får vi en designerlampe. Den er helt utrolig smuk og koralrød. Kunsterens tanker bag er simpelthen så stærke og handler om bevægelse og nuet. Derfor falder det ret godt i tråd med det her liv med Laurits, synes jeg - eller måske bare med livet...

10 kommentarer:

Anonym sagde ...

Held og lykke med behandingen, det bliver godt. Jeg tror på at en stor del af behandlingen er at man stoler på og føler sig tryg med behandleren. Og det fremgår tydeligt.
Glæder mig til at se lampen.
Knus og god weekend til jer begge
Dorthe

Maomis sagde ...

Det giver så helt vildt god mening det hele. Nålene, maden, de positive tanker. Det er sådan det skal være!

Jeg vidste du ville kunne lide Lone. Hun er så moderlig og varm. Lige hvad man har brug for. Det var ikke indbildning eller fokus, det der med at du kunne mærke livmoderen. Nålene stimulerer livmoderen og sætter gang i hele blodomløbet. Derfor også de sunde røde kinder.

Der skal varme og god nærende mad til. Du er inde på det helt rigtige. Gode tanker og kærlighed til den krop der snart skal bære et lille barn. Det er så vigtigt og det gør mig glad at høre at du er på vej. VDen lyder nemlig helt rigtig.

Jeg vil se billeder af lampen når den kommer! Det må du love. :-)

Stine Willum Adrian sagde ...

Det lyder dejligt med hende damen med nålene, der er ved at give dig et bedre forhold til din krop - og varm pizza er bestemt varm mad!
Håber også, at vi her på bloggen kan få et glimt af jeres smukke fine glaslampe - den lyder som en man gerne ville have hængende i sin stue - men som bestemt skal hænge i jeres fordi den passer godt til den Lauritsstemning der er.

KH Stine

Line sagde ...

Sikke en fin ting at bruge Lauritspenge på!
Vi havde Raja med til Lone da hun havde kolik, og kan kun nikke samstemmende på at hun er så lun og moderlig...
Jeg håber at behandlingen (og dukken) gir bonus :O)

Line sagde ...

Altså det var Raja, ikke Lone der havde kolik!

Anonym sagde ...

Ah! Det lyder så dejligt, at jeg næsten kan mærke det på min egen krop. Fortsæt endelig!

Har du/I hørt om den nye bog af Tine Granjean, der hedder "Fra barnløs til frugtbar". Hun mener, at man ved at ændre sin kost i en bestemt retning kan øge sine chancer for at blive gravid.

Knus fra farmor

Heidi sagde ...

Ja, men det er jo hvis man har pco...

Maomis sagde ...

Ved godt at bogen, farmor omtaler, er henvendt til os PCOere, men jeg er altså af den overbevisning at det også kan hjælpe andre. Jeg tror på at kost og mortion har rigtig meget at sige i den sammenhæng – også for uforklarede barnløse, som I på en måde vel snart må betegnes som.

Heidi sagde ...

Jamen, jeg tror da også at kosten betyder en del. Men jeg har ikke lyst til at give det en masse fokus. Jeg har ikke brug for at pege på mad som en synder, når der nu ikke er noget, der virker som om det skulle være det. Sat lidt på spidsen, så vil jeg f.eks. ikke leve som om jeg har pco, når jeg ikke har det (og det er altså ikke for at sige, at det skulle være det fæleste i verden, og jeg er desuden meget imponeret over så sundt du lever, Sofie, for det ser ud til at du trives med det).

Maomis sagde ...

Forstår godt din bekymring om ikke at ville lade det få for meget fokus, men hele det her behandlingscirkus kan jo ikke andet end ende med at give det fokus. Man gør jo hvad man kan og hvis man kan hjælpe lidt på vej ved at spise varm mad og undlade for meget sukker, så kan jeg ikke se at man ikke skulle gøre det. Du gør jo allerede gode ting for din krop i form af zoneterapi.