søndag den 30. marts 2008

Oprydning

Nu har jeg ryddet babytøjet væk. Vi havde to skuffer fyldt med tøj, stofbleer, sengetøj, den slynge jeg har syet og andet babydims. Nu har jeg puttet det i et par poser og stillet det op på loftet. Det kommer garanteret til at stinke af loft, men den lugt kan nok vaskes og luftes væk, hvis det nogensinde skal bruges. Selvfølgelig regner vi med, at det skal bruges! Men lige nu føles det mest rigtigt at sige "hvis". Jeg vil så gerne være gravid lige om lidt, men vi har samtidig brug for at fokusere på alt muligt andet end netop det. Så lad os nu se... måske bliver jeg gravid en dag. Til den tid skal der jo også være lidt glæde ved at bygge rede igen, og så vil det være spændende at gå på loftet og finde babytøjet frem igen.


Det er dog ikke sådan, at jeg føler vi har pakket Laurits væk, for han har masser af plads rundt omkring i hytten. Det startede med en lille træ-æske (syæske) som jeg fik af Bos forældre til at lægge sygesikringsbevis, hårtotten, lidt billeder, "ankel-sedlen" fra hospitalet, dåbsattest osv. ned i. Ret hurtigt viste det sig dog, at Laurits krævede mere plads, og jeg fandt en kasse, som jeg har arvet fra min morfar (morfars kontrolkasse), som nu er fyldt med alt fra breve, journaler, Laurits-tøj, gravlys, minde-dims osv. Det er længe siden jeg gennemgik babytøjet og fandt ud af, at der var Laurits-tøj og babytøj som to forskellige ting. Laurits-tøj er de få ting vi nåede at købe specifikt til ham eller som hans mormor strikkede til ham. Det var ikke ret meget og noget af det fik han jo på i kisten. Men Laurits-tøj er også det tøj, som han har fået efterfølgende. Det er så fedt at have det tøj, som en kommende lillebror/-søster så kan arve.


Nu er de to skuffer uden babytøj blevet til hver vores rodeskuffe og det er skønt at kunne lukke rod nede og "væk" i en skuffe. Skønt bliver det da også den dag, hvor vi er nødt til at rydde op og smide ud for at gøre plads til en ny Frandsen. Åh, jeg kan få en snert af den forventningsglæde, der var knyttet til lilleFranz for to år siden... mmmmmmm.



Dette var det første tøj vi købte til Laurits. Det var efter gennemscanningen, hvor vi fik at vide, at alt var fint Det var det jo ikke, men heldigvis blev det ikke opdaget, tænker jeg i dag.

PS Jo, man kan sagtens udgive to blogindlæg på én dag, når det er weekend og ens mand bare er syg, syg, syg

6 kommentarer:

Anonym sagde ...

Må jeg komme med et forslag?
Stil endelig ikke noget på loftet i lukkede poser... så hellere i kasser med små huller... så undgår du nemlig at lugten bliver siddende i tøjet :)

mor-Katja sagde ...

ÅÅÅh kæreste mor-Heidi... aldrig havde jeg troet, at jeg skulle høre dig sige "hvis jeg skal være gravid"... om end jeg stadig kan fornemme lidt optimisme mellem linjerne, gør det forfærdentligt ondt inde i mig, at du ikke lige nu går med en lille ny Frandsen i mavsen... Forhåbentlig sker det snart.. for du ser drøn lækker ud med den tykke mave ;-)

Anonym sagde ...

Kære Heidi... puuu jeg kan godt forstå du skriver hvis.... da I sikkert har brug for en "pause-knap" lige nu, men det gør altså helt ondt dybt i hjertet på mig. Jeg er sikker på det vil lykkeds for jer en dag på den ene eller anden måde. Knus & Klem fra Rikke

Maomis sagde ...

Det der 'hvis' kan jeg snildt sætte mig ind i og forstår dig så godt. Jeg har det på fuldstændig samme måde selv. For mig betyder det der 'hvis' ikke at jeg har opgivet håbet, men at jeg har givet mig selv fri og er derfor heller ikke er så fokuseret på at leve op til alle tænkelige leveregler der er for at optimere ens graviditetschancer mest muligt. Nu lever jeg bare. Og hvilken forskel.

Det må være lidt dobbelt at pakke Laurits tøj væk, men det giver da rigtig god mening at der er Laurits-tøj og babytøj. Jeg har netop gennemgået vores kommode med babytøj og givet Emma vores babytøj og beholdt alt Elisabeth-tøjet. Jeg var kommet til et punkt hvor det gav større mening at det blev brugt fremfor at det bare lå og ventede på en dag som måske aldrig kommer.

Skønt billede. Det ville være dejligt at se dig med den store fine mave igen. Den klær dig helt bestemt. Jeg tror på at det kommer, men jeg tror også på at det er vigtigt ikke at glemme sig selv i sin iver efter at blive gravid. Det virker som om I er gode til at få jer selv med. Det er vigtigt.

Britte sagde ...

Jeg kender også godt det der 'hvis' - og synes det var rigtig godt for mig, dengang jeg stod og kiggede langt efter graviditet... for at tvinge sig selv til at 'hvisse' i stedet for at vente, giver -som Sofie siger - plads og rum til det vigtigste: at leve!! Så jeg ser det som endnu en bevægelse i det liv, Heidi.
Ligesom at pakke baby-tøjet væk... mere plads til alt det dejlige der også er i livet - mere plads til den rigtige lækker-Laurits, som jo lever lige godt, hvad enten der står kommoder med tøj eller ej.

Så bare kom an, liv! For hende der Heidi, hun er sgu ikke færdig med at bevæge sig endnu!!!!

Smile-kram fra
Britte (der jo også lige måtte knibe en tåre over din kommentar om mig og mine fløde-unger. TAK!)

Anonym sagde ...

Jeg læser også imellem linierne,( nok lige så meget for min egen skyld) at der også er et udtryk af håb. Men kan sagtens forstå det med pausen, og at livet skal leves her og nu. Både for jeres egen skyld, men også for Laurits skyld.
Jeg tænker også at Johannes ikke ville have at mit liv skulle gå i stå/ stå i stampe nu. Og det kan jeg sagtens følge dig/jer i at det godt kan gøre. At alt/meget drejer sig om graviditet, og manglen på samme.
Men jeg har nu store planer for både Frandsen-maven og Jensen-maven..
Knus
Dorthe