søndag den 7. december 2008

Vand i åen - og maven

Der er løbet lidt vand i åen siden sidste gang jeg opdaterede bloggen, og jeg lader det bare løbe. Der er ikke andet at gøre. Vand har sin egen vilje. For en uge siden begyndte vandet dog at samle sig alt for meget i min mave pga. ekstra hormoner i forbindelse med ægsorteringsforsøget, så jeg lignede mere og mere en gravid. Mandag kontaktede jeg fertilitetsklinikken og da de havde set mig til kontrol måtte jeg blive til observation på hospitalet indtil fredag. Overstimuleringen viste sig heldigvis kun at blive mild, men det er alligevel en hård omgang. Tænk at det skal være sådan en kamp og fysisk udfordring at få et kvalificeret håb om en graviditet? Der var engang jeg troede, at det med at få børn var et spørgsmål om at elske hinanden inderligt og fysisk. Nu er det blevet et meget kompliceret lægefagligt eksperiment, som jeg skal lægge krop til. Men over al potentiel og måske ulmende frustration svæver håbet. Det mærker jeg så tydeligt og jeg er egentlig vildt imponeret over, hvad det har af effekt og betydning. Det håb vi har lige nu for en graviditet, har vi ventet på siden februar, hvor forrige forsøg mislykkedes. Nu er vi her endelig igen! Vi håber og vi lader os rive med af håbets kraft.

8 kommentarer:

Line sagde ...

Kære Heidi,

Det er tydeligt at se på jer i øjeblikket at håbets kraft overvinder alt. Jeg bliver helt varm af at mærke jeres energi...

JEg har altdrig lagt krop til det du gør nu, og jeg oplever fra sidelinien en vanvittig hård kamp. Det der er ikke for tøsepiger!

Kram fra Line

Maomis sagde ...

Hvor er det skønt at mærke at håbet er så stærkt – trods alt. :-) Jeg håber inderligt med jer her fra sidelinien.

Anonym sagde ...

Ved gud hvor jeg håber med og for jer kæreste Heidi. Hvor i dog fortjener en graviditet og en sprældlevende lille brøster til Laurtusen. Alt er krydset herfra.

Mange kærlige tanker og masser af god energi fra mig i denne hårde hormontid...

Stine Willum Adrian sagde ...

Jeg håbr godt nok også, at dette forsøg lykkes for jer - nøj hvor har I fortjent det!

Jeg krydser alt hvad jeg har!

Stort kram Stine

Britte sagde ...

Åhhh dejlige du!
Hvis jeg kunne fodre dit håb - ville jeg stopfodre det...
Hvis jeg kunne hjælpe dig over vejen - ville jeg stå ved fodgængerfeltet hele tiden.
Hvis jeg kunne bære din frustration - ville jeg med glæde slæbe mig en pukkel til.

Ved bare ikke helt, hvad jeg KAN gøre, for at det eneste retfærdige sker:
At I to fantastsike og autentiske og kompetente mennesker får et lille barn...

Men jeg tænker på dig hele tiden...

Kærlige tanker
Britte

Susanne sagde ...

Også herfra en masse håb. Hvor er det dejligt, at håbet er så stærkt. Øj, hvor jeg krydser fingre.

Lige som Line er jeg fuldstændig uvidende om det du gennemgår, men hold op - jeg har respekt for det du gennemgår.

Knus

Majsen sagde ...

Ej heller jeg kender til den lange process det er, at gå igennem hormon behandlinger m.m. Men jeg er både imponeret af, at det kan lade sig gøre - rent teknisk - men mindst ligeså meget på håndterings stadiet hos jer, der skal denne vej.

Krydser også mine fingre små. Det er så dejligt når man får opfyldt nogle af livets allerstørste ønsker. Så kære Fe - flyv forbi her og drys dit pulver. Der er brug for det.

Anonym sagde ...

Hej,

Vi håber, håber og håber også sammen med jer!!. Lykke bliver sendt herfra Knus Rikke