tirsdag den 30. december 2008

Nostalgi

For tre år siden var det røvkoldt. Undskyld, men det var det altså. I hvert fald hen i februar måned, hvor jeg begyndte i praktik ude på Amager. Jeg husker nemlig tydeligt, at der var is på kanalerne, når Laurits og jeg cyklede hjemad. Han lå varmt og trygt inde i min mave. I den sidste del af praktikken kom der ofte plukveer, når jeg trampede i pedalerne. Så sagtnede jeg farten, mens den ene hånd fandt ned og støttede under maven. Jeg holdt altid ved rødt ved møbenhandleren på Christianshavn. Vestergaard... Det hedder Laurits' farmor også. Når jeg alligevel holdt for rødt, kunne jeg dels kigge på designermøbler, dels kigge på min egen fine mavse i rudens spejl. Det var sgu tider! Tider for snart tre år siden. Der er løbet meget vand i kanalen siden da, men jeg tror ikke, at det har været frosset til siden Laurits levede.

4 kommentarer:

Line sagde ...

Jeg håber at der kommer frost på igen i denne senvinter... Hvis det altså betyder en baby mer I din mave...
Men faktisk husker jeg også Indias vinter som isnende kold. Shit man fik mange plukkeveer af det frostvejr!

Maomis sagde ...

Et af mine nytårsønsker – hvis man har sådan nogen ... – er at du snart kan spejle din smukke gravide profil i alle vinduer i hele byen. Næste gang bliver det en sommermave du får, det tror jeg på, og sådan en er god at kigge på vinduer med. De kærligste nytårstanker til dig. :-)

Susanne sagde ...

Jeg kan næsten se filmen for mig, for som altid beskriver du det hele så fint. Det må have været dejligt at have ham med på cyklen.

2009 må blive året, hvor du igen cykler med en lille. Jeg krydser sådan fingre for jer.

De bedste ønsker herfra
Susanne

Anonym sagde ...

jeg håber at der kommer frost på vandet hos familien Frandsen. Omend det evt bliver i overført betydning, alt efter årstiden... Og ellers må Bo jo lige opfinde noget der kan illustrere is og frost, så det bliver helt rigtigt.
Knus
Dorthe