fredag den 15. februar 2008

Efterlysning

Jeg har brug for lidt hjælp; er der nogen, som har en god idé til, hvad man kan folde traner ud af, hvis det skal være et naturmateriale? Jeg vil så gerne folde en masse traner til at lægge på Laurits' græsplæne (til en bestemt anledning), men det skal være sådan, at det ikke "forurener" og forholdsvis hurtigt omdannes/forsvinder. Jeg kan ikke rigtig tænke på andet end blade, men det er ikke så let... eller måske er der nogle bestemte seje blade man kan bruge, som ikke smuldrer bare man ser på dem, når først de er tørret?

Idéer modtages med glæde!

5 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hej Heidi,
det lyder som et spændende projekt. Hvad med det tang man bruger til sushi, det virker ret solidt..? Glæder mig til at se hvordan dit projekt bliver.

Britte sagde ...

Ja, jeg tænkte også tang - men også filodej.... det er godtnok skrøbeligt, men hvis man tager nogle stykker sammen og folder hurtigt, så måske??? Det skal selvfølgelig fugtes før foldning;-)

Ellers er der jo bananblade, som er ret stærke - men måske for tykke i strykturen til de fine folder?

Hmmm, ved ikke helt hvad man ellers kunne folde i. Det skal jo ikek bare foldes , men foldes mange gange oveni hinanden og 'holde folden'....

Men held og lykke med opgaven! Og lad høre hvad du kommer frem til.

Kram
Britte

Line sagde ...

Hva med rispapir?

Anonym sagde ...

Har ingen ideer, men det med tang som man bruger til sushi lyder da som en god ide.
Glæder mig til at høre om hvad lejligheden er,(hvis det ikke skal være din, Bos og Larurits oplevelse sammen)
Knus
Dorthe

Line sagde ...

oj mon det er tranejagt ala pæskejagt på græsplænen*?