torsdag den 15. november 2007

Er jeg virkelig tosset?

Er man helt gak-gak, når man opdager, at man går rundt og fører dialoger inde i sit hoved, mens man gør rent? Jeg fik lige argumenteret godt og grundigt for, hvorfor jeg ikke har i sinde at prøve at glemme, at Laurits blev lagt i en kiste. Ja, det er en længere historie, men det gider jeg ikke rode mig ud i her. Fik også lige rundet, at der på den ene side ikke noget som helst helligt over Laurits (han var jo bare et simpelt menneske), men der er bare heller ikke noget u-helligt over ham. Han er jo ikke kun kedelig aske i en urne nu, for han var heller ikke kun en kedelig krop, da han levede. Han var jo vores barn, og det er han stadig, selvom han er død.

Da jeg svingede støvsugeren hen over vindueskarmen, slugte den en fin lille fjer, som jeg fik af Laurits forleden. Aj nej! Men så var det jeg hurtigt blev enig med mig selv om, at jeg i hvert fald ikke er så tosset, at jeg ville rode støvsugeposen igennem for den! Der kommer sgu nok en ny fjer dalende en dag, og det er da heller ikke dem alle jeg behøver at gemme. Faktisk har jeg kun gemt én anden. Så heeeeelt gak er jeg da ikke - vel?
:-)

6 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hejsa - Nej du er slet slet ikke tosset :-) Indimellem er det (desværre) de mest fornuftige samtaler man har med sig selv, især når det gælder vores englebasser - so keep going - jeg har ikke i sinde at stoppe mine samtaler med mig selv om Kirsten Marie.
Knus Rikke

Anonym sagde ...

Jo, mor - du er fuldstændig tosset. Og jeg elsker dig for det :-) :-*
Laurits

Line sagde ...

HØRT laurits!

Maomis sagde ...

At føre dialoger inde i hovedet er der vist ikke noget som helst gak ved. At rode efter fjer i støvsugeren kunne godt være lidt gak ... og så alligevel ikke. Jeg praktiserer tit det første og det sidste kunne jeg sagtens finde, men jeg er altså også sådan lidt gak-gak. ;-) Så måske kunne jeg godt finde på også give Laurits ret.

Anonym sagde ...

Kæreste mor-Heidi...
Sikken en masse fantastiske ord og tanker du har fået skrevet ned i den tid jeg har været "væk".. Men nu er jeg opdateret og må sige, at jeg er helt enig med Laurits.. du er sgu lidt tosset.. men på den dejlige måde.. som en englemor nu kan være ;-)

Kram herfra,
mor-Katja

Britte sagde ...

Jeg fører altså også mange og lange samtaler inde i mit hovede!!! Også med Laurits...Og med alle mulige - og ikke mindste umulige - andre.

Hvsi du ikke gjorde det før så: velkommen i klubben af helt normale og mærkeligt almindelige mennesker!!!!

De tossede - det er de andre!

Kram fra Britte