fredag den 21. maj 2010

Laurits' fødselsdag

Vi har ingen vilde planer for Laurits' fødselsdag i år, men det bliver noget med at sidde og glo ud over noget vand, fiske, nyde det gode vejr og sende ham en masse tanker. Vi skal have kanelsnegle med, for der skal altså være noget fødselsdagskagehalløj, så dem har jeg bagt i dag. Toget med fire lys står klar til senere på dagen i morgen.


Jeg har haft en smule flimren, usikkerhed og nagende, skjult tristhed op til disse majdage, for hvordan er det nu lige man gør med sådan et dødt barns fødselsdag og dødsdag?? Men nu hvor det er så tæt på slapper jeg af, for der er lige præcis ikke en pind at gøre. Ikke andet end at mindes i det tempo, der kommer helt af sig selv. Desuden kører det heldigvis lidt sit eget løb, for i morges kunne jeg endelig mærke den velkendte stemning af 'dengang for fire år siden'. Jeg kan ikke rigtig forklare det på anden måde, end at Laurits endelig var lidt tæt på igen. Det skete jo virkelig... han var her virkelig.

5 kommentarer:

stelsig sagde ...

Stort tillykke med Laurits i morgen. Og beviset er jo lige oppe i hjørnet - det smukke billede fanger altså bare Noras øjne hver gang, der er altså noget med børn og andre børn som bare fænger.
Håber I få en dejlig dag imorgen.
Knus fra Mia og Nora som også er maj barn:-)

Rikke&Claus sagde ...

Hej med jer, håber I får en god dag imorgen og lader tankerne flyve og flyde udover vandet. Vi vil tænke på jer og skønne kønne Laurits. Kram fra os.

Britte sagde ...

Tillykke med ham STOREBROR Laurits... som jeg skrev til Jer, kan jeg se - og mærke - at han sidder og smiler med min far deroppe i himlen...

Det er et billede, der giver både tårer og smil hos mig...

Frederikke sagde ...

Kæreste Heidi, kæmpe stort tillykke med Laurits. Tænk en gang at der allerede er gået 4 år. Det er altså slet ikke at forstå.

Jeg er så glad for, at du deler ham med mig. Og tænk en gang nu skal han tilmed være storebror.

Knus og mange tanker fra Frederikke

Susanne sagde ...

Kære Heidi - Jeg håber, at I havde en god og rolig Lauritsfødselsdag.

Jeg er glad for, at jeg også fik lov at lære ham lidt at kende her igennem.

Tillykke med ham.

Varme hilsner
Susanne