mandag den 17. maj 2010

12. uge

Denne uge byder blandt andet på et helt almindeligt lægebesøg. Det bliver den første helt almindelige ting i denne graviditet, og derfor synes jeg det er stort. Jeg går ud fra, at det bare er journalskrivning og urintest, og jeg har i hvert fald ikke noget behov for at få fastslået graviditeten på nogen fysisk måde. Med andre ord; ingen indvendig undersøgelse, tak. Jeg har jo ligesom adskillige blodprøver og scanninger til at bevise den side af sagen. Men alligevel glæder jeg mig til at få det bevis, som vandrejournalen er. Sådan havde jeg det også med Laurits. Vandrejournalen er lidt et billede på en hel graviditet. Der er plads til planer og forløb.

10 kommentarer:

Rikke&Claus sagde ...

Det er SÅ dejligt Heidi :-)

Maomis sagde ...

At få en vandrejournal er nærmest som at få papir på at man er helt rigtigt og officielt gravid. Det er så stort! Kan også huske at det betød rigtig meget for mig da jeg var gravid med Elisabeth.

Jeanette sagde ...

Det er så STORT Heidi! Hvor jeg dog bare bobler indvendigt af glæde på dine og jeres vejne. Tænk 12. uge, tiden flyver afsted og lige om lidt har du kærligheden i armene igen!

Kender godt det der med behovet for det almindelige og normale. Men alligevel tror jeg slet ikke at jeg kan forestille mig alt det du skal igennem i denne graviditet. Alt er stadig krydset for at alt går som det skal for dig og maven!

Kæmpe kram herfra ;-)

Susanne sagde ...

Hvor er det skønt. Et stykke papir på sandheden. Dejligt.

Heidi sagde ...

Ja, det betyder altså noget med det der 'lægepapir'. Jeg fik den godt nok ikke med hjem i går, men får den ved næste besøg (1. egentlige lægeundersøgelse). Det er ok. Rart nok alligevel at blive registreret.

Britte sagde ...

Smiler bare sådan gennem stille våde øjne.... synes pludselig at det var længe siden, du havde skrevet...og blev lidt angst...
Men NU er jeg bare fjoget grin... skal jo være en slags Moster Mærkelig!!! Eller hvad det hedder, når moderen til ens børn laver sit eget barn i sin egen mave med sin egen søde mand...

Line sagde ...

Men Heidi, sån en vandrejournal skal man jo huske hele tiden... Tsk tsk ;O)

Jeg syntes snart at alle os læsere fortjener et mavebillede ;O)

Heidi sagde ...

Hvad det hedder aner jeg heller ikke, Britte, men du bliver i hvert fald noget helt særligt til den lille!

hahah, Line, jeg glemte den altså ikke. Det var sekretæren, der sagde at de skulle beholde den til næste gang. Tror måske, at de skulle have nogle detaljer omkring arvelige sygdomme, tidligere graviditeter osv. på plads/renskrevet.

Jeanette sagde ...

Vi vil ha mavebilled, vi vil ha mavebilled.....!

Line sagde ...

Jeg mener bare at sån et papir forpligter til man husker det... og kender jeg dig ret ;O)