torsdag den 12. februar 2009

Trodsig (nogen kalder det vist også bare sur...;-)

Hver ting til sin tid. Ingen grund til at sukke efter kiks, når kagedåsen er tom. Det kommer der jo ikke kiks i dåsen af. Det har jeg prøvet, fandme! Jeg er træt af at vente. I det mindste tager jeg en pause fra det. Nu rejser jeg mig og går ud af venteværelset. Har læst alle bladene. De var ikke spændende og alt for gamle.

Hvis man som lille pige øver sig i dagevis på at holde balancen på en cykel kan man pludselig cykle. Hvis man øver sig på at løbe og udholde kan man en dag klare et helt maraton. Hvis man træner i at sætte fingrene rigtigt på en guitar kan man en dag spille en hel lille melodi. Sådan er der så meget – rigtig, rigtig meget! Der er så mange ting man kan gøre her i livet. Men hvad bliver man god til, hvis man bare går og venter på at blive forældre til et levende barn??? God til at spilde tiden måske? God til at blive skannet i tide og utide og stikke sig selv med nåle? Det kan jeg allerede og har ikke lyst til at blive bedre. Jeg er meget træt af at stå med hatten i hånden og tigge livet om lov, for bare at få et negativt svar hver eneste gang. Jeg har lyst til at smadre en stor bunke glas! Det har altid været min aggressionsfantasi. Jeg skulle have en beskyttelsesdragt på, en økse i hånden og så ellers en masse ruder stablet ovenpå hinanden med klodser imellem, så de rigtig kunne smadres!!! Så ville jeg smadre og skrige til jeg blev blå i hovedet, fik næseblod og pissede i bukserne! Og så ville jeg være det rareste, roligste menneske i lang tid bagefter.

7 kommentarer:

Maomis sagde ...

Hvis ellers jeg lige vidste hvordan jeg skaffede dig sådan en stabel ruder med klodser imellem, så gjorde jeg det sgu!

Jeg kender godt venteværelset med de alt for gamle blade. Det sted kan nemt føles som spild af levet liv. På en lille måde gør det mig sådan lidt trist at du forlader venteværelset for en stund, men jeg kan dælme sagtens forstå det. Jeg har selv taget mange pauser. Livet kræver det ind imellem.

Anonym sagde ...

Det kan jeg sgu godt forstå du har brug for!

Bare skrig og smadr alt hvad du kan - om det så kun bliver i fantasien vil det uden tvivl gøre dig godt.

Alphafeen sagde ...

forpokkerlorteLORT!

Anonym sagde ...

Man kan jo købe meget på en loppemarked, så mangler du at finde et rum hvor det kan lade sig gøre.
Og kan godt forstå det med at læse de samme blade, det er bare ikke iorden.
Knus
Dorthe

Line sagde ...

JEg vil bare lige kramme og sige at jeg har læst med igen, og nu piver jeg lidt...
KYs fra Line

Stine Willum Adrian sagde ...

Puhaa - forstår godt du har brug for en time-out, at du føler dig trodsig og sur og fantaserer om at knuse glas i utrolige mængder....

Jeg håber en pause fra nåle, venteværelser og hormoner giver energi igen, og at du helt af dig selv pludselig er gravid med en rask lille fidus i maven. Det har I godt nok fortjent hjemme hos jer!

Stort stort kram!
Stine

Heidi sagde ...

Tusind tak for at I gider... Jeg kan selv blive lidt træt af at synge samme gamle klagesang, men det er alligevel dejligt, at I gider lytte.