onsdag den 29. september 2010

En morfølelse

Et er at vide, at nu kan babyen det ene eller det andet i maven. For eksempel hikke, drikke fostervand, høre, åbne øjnene. Noget andet er virkelig at forstå, at der ligger et lille individ derinde, der gør nogle af de ting. Noget tredje igen at få kontakt...

Selvom jeg er instinktivt romantisk omkring graviditet og nyder alle bevægelser fra den lille derinde, så har jeg også vænnet mig til dem. Om aftenen kan babyen dog stadig overraske mig ved sin vildskab. I går legede hun alien i omkring en time, hvor jeg ind imellem blev helt overrumplet af hende. Da jeg så sang en lille sang for hende, bare for at sige hej, så blev hun helt stille... Tænk, hun lyttede til mig?! Jeg gentog det efter nogle minutter og hun faldt helt til ro igen - kun imens jeg sang! Det var altså stort. Så følte jeg mig som en rigtig mor med et lille barn, som jeg lige kunne synge til ro.

10 kommentarer:

Anonym sagde ...

Åhh hvor lyder det hyggeligt - jeg får da helt lyst til at være gravid igen.

KH Christina

Anonym sagde ...

Kan kun smile.... dejligt!

Kram Rikke

Anonym sagde ...

Det lyder bare dejligt! Gid det var mig - det er bare så specielt og livsbekræftende at være gravid... jeg har vist tydeligt vist glemt alle ubehagelighederne som jeg døjede med sidste gang. Tjaa det er jo en fantastisk mor-egenskab ;-) Hils snillen fra hendes tante-K:-)
Kram Katja

Mille F sagde ...

Hvor er det hyggeligt.

Stine Willum Adrian sagde ...

Hvor er det skønt at høre at du og Snilen har sådan en kontakt! Også et fantastisk familiebillede nedenfor - I er skønne med begge ungers helt særlige tilstedeværelse....

Britte sagde ...

Uhhh JEG glæder mig også til at synge for Særlige Snille.....
Knus....(NÆSTEN uden at tude denne gang!!!)

Maomis sagde ...

Åhh hvor er det altså kært. Hun bliver så virkelig igennem dine ord. Desuden tydeliggør din oplevelse at der er en grund til at mor og barn har et særligt bånd, selv når det fysiske er cuttet.

Jeanette sagde ...

Sikke en fantasisk kontakt Heidi. Det er så dejligt at læse. Kram fra mig som har været lidt væk fra blogscenen ;-)

anette sagde ...

Kære Heidi
Stort tillykke med lillesøster i maven, det er vel nok vidunderligt at høre.

Majsen sagde ...

ja som andre skriver, så får man helt lyst til graviditet igen, når man læser det. Er det efterhånden ikke ved, at være godt inde i 3. semester, eller er min tids regning skredet helt? Håber alt vel hos dig og dejlige snille.