torsdag den 22. januar 2009

Forår?

Jeg er altså bare en gang forprogrammeret klump kød! Fuglefløjt et sted i byen uden for mit åbne vindue, og jeg mærker noget helt inde fra kødets klump. Et eller andet løsner sig i øjeblikket og lover bedre tider (neeeeej, ikke ægløsning! Ikke så bogstaveligt). Det er bare lovning om forår og sommer. Urinstinkterne fortæller min krop, at det bliver lettere at finde føde igen, at det bliver varmere og at der skal produceres. Helst unger. Helst skal livet føres videre.

5 kommentarer:

Maomis sagde ...

Foråret er lige om hjørnet, sådan har min krop det også. Og det er selvom min fornuft siger mig at det stadig er vinter, vådt og koldt og at vi også sagtens kan forvente at få en god omgang sne. Men det lysner altså – rent bogstaveligt er der blevet flere lyse timer. Det er så skønt at høre hvordan din klump kød reagerer. Det er da lige sådan det skal være. :-)

Alphafeen sagde ...

...du skriver sådan nogle fine ting :) Jeg havde det på samme måde igår. Og så reantis på kirkegården!!

Susanne sagde ...

Ja - er det ikke skønt. Jeg bliver også helt høj på fuglefløjt og lyset, der ændrer sig.

Anonym sagde ...

Man er nu også ved at være mere klar til forår, end vinter. Der har jo ikke rigtigt været noget vinter. Og det skal snart være hvis det skal.
Så foråret er mere end velkommen.
Det er altid så skønt når det bliver lysere.
Knus og god weekend
Dorthe

Line sagde ...

Jahhh Heidi, foråret... (Du har jo også været gravid med foråret indvolveret et par gange) KYS fra Line