tirsdag den 15. juni 2010

3 store milepæle

1) Har nu fået den sidste behandling hos HAB-klinikken. Gik lidt bekymret ind ad døren, men føler mig faktisk helt tryg nu. Der er masser af antistof i mit blod til at stabilisere mit 'pylrede' immunforsvar, og det vil have sin virkning i mange måneder endnu. Desuden siger søde, søde læge, at nu kan vi godt stole på, at min krop har lært at være gravid, hvilket betyder sådan cirka, at behandlingen har vist den, at den IKKE skal opfatte fosteret som en snylter vi ikke vil have. Det stemmer overens med min gode mavefornemmelse, og jeg tør godt tro på den. De andre gange har jeg jo aborteret meget tidligt.


2) Jeg blev scannet UDENPÅ maven for første gang i denne graviditet!!! Behøver jeg forklare...? ;-)
Lille-snylter-som-vi-gerne-vil-have var særdeles livlig og har en perfekt hovedstørrelse til 16. uge, som jeg er i nu. Mor er stolt, glad og har bukserne på!


3) Da jeg lå på maven hjemme i sengen her til eftermiddag sparkede lille-snylter-som-vi-gerne-vil-have mig så jeg kunne mærke det helt sikkert for første gang!! Det er en stor, stor ting for mig. Hvor har jeg ventet længe på det her. Da det ikke nyttede noget for stakkels lille snylter at sparke mig, kunne jeg mærke tydeligt, at den ligesom 'kravlede væk'. Så vendte jeg mig om og lod den få sin vilje. Tænk, at jeg har et lillebitte menneske med en vilje i min mave?!

10 kommentarer:

AdamogMie sagde ...

Kæreste Heidi,

fantastisk! til alle tre milepæle. Vi gik forkert i går til Sigurds forundersøgelse, så pludselig fandt vi os selv foran døren til habitualisklinikken - der sendte jeg dig lige en tanke. Dejligt at du nu kan beholde bukserne på... Og du må gerne prikke lidt igen - det er bare så hyggeligt når man kan lege prikkeleg med baby igennem maveskindet.

Kram Mie

Line sagde ...

Jamen det der indlæg blir man sgu da totalt glad i låget af!

Kys og kram fra mig

Maomis sagde ...

Årh mand hvor er den bare for kær den lille snille snylter. Jeg elsker den allerede!!! og glæder mig så meget til at få lov at være tankte snart ... til november? Lige nu er jeg tante grøn af misundelse. Puffetiden er magisk. Nyd den!

Britte sagde ...

Og så var det at jeg småtudede igen...

Hvor er det bare kæmpekæmpestort, det her!!!!

Og hvor vi alle sammen stornød at være på Tivolitur med Jer 2,5 i søndags!!!
Husk at du lovede mig at være med, når Snille skal på den der tur med veteranbilerne!!!

Knus og glæde fra
britte

Frederikke sagde ...

Det er så stort Heidi og er der noget jeg glæder mig til, så er det at se din store mave til november ;)

Anonym sagde ...

Så skønt ihh altså... ja hvornår har du termin?.

Kærligst Rikke

Heidi sagde ...

Mie: det kunne ellers have været hyggeligt at se jer. Håber det gik godt med Sigurds undersøgelse.

LIne: :-D

Sofie: ja, det bliver så stort!
Jeg tror også det bliver november. Slutningen af november...

Britte: men du tudede ikke i søndags! hahaha
Ja, det var altså en virkelig dejlig dag der i Tivoli. Og så stort at opleve Johanne på Pantomime-scenen.
Jeps, veteranbilerne er sgu en aftale i Snilles kalender.

Frederikke: guuud ja. Så bliver det mig, der har en stor rund mave i år. Aj, det glæder jeg mig også til!!

Rikke: Terminen hedder såmænd den 4. december :-)

Susanne sagde ...

Jeg melder mig i koret af begejstede læsere... Hvor er det stort. Selv om det snart er 100 år siden, så kan jeg stadig huske så tydeligt, da jeg mærkede liv med Sara første gang. Jeg var på arbejde og det var præcis den bobbel, som blev beskrevet i bøgerne. Jeg bliver helt indhyllet i mærken liv og nostalgi.....

Kivi sagde ...

Kæmpe smilende tillykke med de 3 skønne milepæle, Heidi..

- det er så STORT at være afsluttet hos Ole Bjarne - og ja, nu har din krop lært at lille snille er lige præcis hvor hun skal være (mit bud er en lillesøster) - nemlig i sin mors tykke mave!!

Nyd det hele alt hvad du overhovedet kan..

Kram Kivi

Anonym sagde ...

Bare helt utroligt fantastisk Heidi. Jeg er simpelthen så glad på jeres vegne.

Katja