torsdag den 19. november 2009

Status er...

Vi var på Riget det meste af dagen indhyllet i ventetid. Skanningen i formiddags gav os hurtig afklaring om, at der ikke var noget liv i graviditeten. Det havde vi heller ikke regnet med, og det var lige før, at lægerne var mere beklemte end os. Vi blev sendt ned til gynækologisk akut modtagelse, hvor vi snakkede mulighederne igennem med en læge, og hvor vi valgte en medicinsk abort (det er stikpiller, der sætter gang i en blødning). Det virkede for os som det rigtige valg, og det støttede lægen godt op om. Fire timer skulle vi være på hospitalet efter pillerne var lagt, bare for at være sikre på, at der ikke var nogle bivirkninger. Det var ret kedeligt...

Nu er vi hjemme og har en god aften. Jeg har det bedre end jeg har haft meget længe (sidste uges tid har været lang). Det er lidt underligt at skulle indrømme, for selvfølgelig ville jeg så gerne, at alt var anderledes. Men den reaktion hørte vist mest forgangne uge til... Ikke fordi det hele bare er overstået, men lige nu fylder lettelsen. Tænk, jeg skal ikke være bange og nervøs for graviditeten længere?! Det er faktisk rart. Jeg skal bare være mig.

Jeg ånder lettet op og tænker, at denne abort i sig selv nok ikke bliver så slem. Jeg er vist sådan en, der bedre kan forholde mig til det fysiske; nu sker der trods alt noget, og så følger jeg bare med... eller noget i den stil. Det var rigtig slemt at skulle slå ind på denne vej og sidste uge har været så styg. Men nu går det på en eller måde fremad. På en eller anden måde kan jeg bedre forholde mig til at være i gang med abortere, end at have en graviditet, der ikke vokser... lyder det skørt?

12 kommentarer:

Frederikke sagde ...

Det lyder overhovedet ikke skørt i mit hoved. For uanset så er det utvivlsomt nemmere at forholde sig til fakta end alle verdens hvad-nu-hviser.

Knus og tanker

Line sagde ...

Jeg syntes du er så sej Heidi. Og det giver rigtig meget mening det du skriver.
Og en masse fler knus!

Susanne sagde ...

Du er en sej kvinde Heidi. Det lyder overhovedet ikke skørt, slet ikke.

Herfra 1000 tanker og et stort cyber-kram.

Maomis sagde ...

Nej det lyder overhovedet ikke skørt. Sådan har jeg også haft det de gange jeg har været igennem noget lignende. De der 'måske' og 'hvisser' er til at blive skør i hovedet af. Tænk på hvor længe du nu har måtte forholde dig til noget som du reelt ikke har kunne forholde dig til. Først en lang venten på en scanning og så en hel uge i uvished. Det er da klart at det må føles som en lettelse. Nu ved du i det mindste hvad du skal forholde dig til.

Stort kram og mange tanker!

stelsig sagde ...

Forstår dig til fulde.
Kæmpe kram
Mia

Rikke&Claus sagde ...

Hej, lyder slet slet ikke skørt Heidi - du ER helt normal :-)

Kram til jer!

Alphafeen sagde ...

....synes det lyder forståeligt! Tanker og lys herfra vesterbro

Britte sagde ...

Det er slet ikke skørt..men konkret og 'til at tage og føle på'-agtigt...

Håber så det går uden for meget smerte, denne her abort...andet end den smerte det jo hele tiden er, at I ikke har 28 levende unger kravlende og savlende om Jeres fødder...

Tuder lige lidt, ikk? Og tænker på Jer...

AdamogMie sagde ...

Næh Heidi, ikke skørt overhovedet. Det er ligesom at det var lettere at have et barn der skulle begraves end et barn der bare var dødt. Det giver styrke at kunne handle på livets tragedier - store som små. Tænker på jer hele tiden for tiden. Kram

Stine Willum Adrian sagde ...

Det giver rigtig god mening det du skriver Heidi.

Kram Stine

Heidi sagde ...

TAK!
Det varmer simpelthen så meget med alle jeres kommentarer - fra kendte som ukendte ;-)

Anonym sagde ...

Som flere andre har skrevet, ikke spor skørt. Kan godt huske selv hvordan det var; når nu det ikke gik, ville jeg gerne have det overstået og videre.
Og starte med at tælle og planlægge igen ...
Men noget lort er det sgu alligevel.
I er begge så seje og skønne og jeg + familie krydser så meget for jer.
Knus
Dorthe