torsdag den 26. marts 2009

Forskud på glæderne

Jeg vover pelsen og tager en ordentlig drømmebid af kagen forude! - med indbygget tilbageskuende blik. Det er altså ikke fordi jeg ikke kan holde lige-nu'et ud, for det kan jeg faktisk godt. Det er bare fordi det lige er gået op for mig, at den 14. maj, hvor jeg skal aflevere speciale, ikke er en helt almindelig dato i Bos og mit liv.


Den 14. maj for fem år siden rejste vi ret så nygifte til Japan. Der var en helt utrolig eventyrstemning indeni os, og på en måde blev den modsvaret af stemningen ude i byen, hvor det halve kongerige var shinet op, spærret af og holdt hen pga. kongeligt bryllup. Det var lidt irriterende, fordi vores hus var spærret mere eller mindre af, men heldigvis skulle vi af sted, inden løjer og karet skulle ned ad vores gade. Vi var tidligt oppe og gik en sidste køwenhauner-tur over i vores baghave, gennem Christiansborg. Vi så, hvordan de kongelige staldes heste blev luftet på ridebanen. Lige der var det en skøn stemning at stå midt i. Men vi var nu glade for at gå glip af selve brylluppet. Mens det stod på sad vi på opgraderet businessclass PÅ VEJ TIL TOKYO FOR AT BO! Uh, jeg kan genkalde suget i maven. Det var fandme stort!!


Året efter, den 14. maj 2005, var vi så på vej hjem fra Tokyo. Det var også stort. Velkomsten var varm og fantastisk. Vi endte med mange mennesker og pizza i en totalt tom lejlighed. Det var fandme hyggeligt. Gennem et halvt års tid havde jeg gået og fantaseret om, at vi skulle have haft en 'blind passager' med hjem i min mave... Det kunne bare have været skønt med en 'made in Japan'. Men den var Laurits altså ikke med på. Til gengæld blevet han lavet lige umiddelbart inden Bo tog på forretningsrejse til Tokyo i efteråret 2005 ;-) Så det japanske var med ham helt fra start.


14. maj 2006 så det hele sådan her ud:

Bo syede madrassen til LilleFranz' vugge, og vi anede ikke, at der kun var en uge til fødslen pludselig gik i gang. Hvor jeg dog glæder mig til at få fundet den vugge frem igen. Den er så smukt lavet (jamen det det er den altså, Bo!).


14. maj for to år siden ved jeg ikke lige præcis hvad der skete, men i dagbogen fra den periode står blandt andet: "Jeg går rundt og slår tid ihjel, men kan ikke få ram på netop den tid, der adskiller Laurits fra mig…"


14. maj for et år siden fangede jeg tre hornfisk. Derudover var jeg ved at være klar til at skrive speciale - troede jeg. Det var slet ikke let at få styr på emne, vejleder og mig selv, men det er jo lykkedes! I hvert fald er jeg her i en travl hverdag, hvor der godt nok ikke er plads til så meget andet end speciale, men hvor det til gengæld er både spændende og meningsfuldt at lade det fylde. Det er jeg meget, meget glad for. Og stolt af. Sgu! Nu skal det lige i hus til den 14. maj - og jeg får ret så travlt - men jeg tillader mig at lade glæden fylde. Har før oplevet, at man alligevel ikke kan gardere sig imod skuffelser. Jeg glæder mig så sindssygt meget til den 14. maj!!! Og jeg vil have taget et billede, når jeg afleverer det skide speciale!

10 kommentarer:

Stine Willum Adrian sagde ...

Nøj hvor jeg glæder mig på dine vejne- og jeg glæder mig til at se billedet af dig, der langer specialet over til sekretæren på eksamenskontoret eller hvordan det nu foregår i dag.... Det er i hvertfald dejligt, at høre at der er aflevering i sigte...

Line sagde ...

Fedt, og der skal sgu også tages billeder når der danses på bordene til kandidatfesten ;O)

midtmaj og foråret er vist helt særligt for frandsner!

Anonym sagde ...

hello! nice to see your blog!
warm greeting from Bali!

Anonym sagde ...

Den 14 maj er en skøn dag, var også min dejlige mormors fødselsdag. Så den dato kan ikke andet en bringe held og lykke til dit speciale, også med alle de skønne ting i har den dag. Glæder mig til at se billedet, hvor du strålende aflevere dit fine speciale. Glæder mig til at fejre dig.God weekend og knus Dorthe

Anonym sagde ...

Og sejt at Bo syede en vugge til Laurtis og hans kommende søskende.
Knus
Dorthe

Maomis sagde ...

Jeg glæder mig helt vildt på dine vegne, til maj, til aflevering og ikke mindst til at se Bos vugge i brug.

Kom maj du søde milde!

Zané sagde ...

Heidi - du fortjener det aller-største specialebolsje den 14. maj;-)

14. maj er og bliver en god dag!

Alphafeen sagde ...

...glæder mig til specialeafl billede :) :) og rigtig god vind og ikke mindst energi med sidste etape!!
(og boet i tokyo et år, hold op det lyder fedt, mon der er gl blog fra den tid??)

Brit Kim sagde ...

Kære Heidi
..
hep-hep-hep ^^ hepper! stort - jeg ka så til gengæld huske hvordan det var at aflevere mit speciale.. og tiden op til.. som at 'surfe'.. måske (har jo ik' prøvet at surfe...) bare at sige ja til at - alt bevæger sig hen mod aflevering og - så blir' der helt stille efter man har afleveret..(og sekretæren spørger - visuel kultur?? - kan man osse blive kandidat i det..?? SMIL.. men, det' jo pludselig osse blevet..et par dage siden ;D

og Alphafeen, ja - der er en blog
http://frandsen-san.dk/

og den er smuk og eventyrlig
mindst lige så eventyrlig som alt andet, som kommer fra Heidi's univers

KNUS

Heidi sagde ...

Nu til dags afleverer man (vistnok) specialet på institutkontoret. Så jeg ved ikke, om der er specialebolcher mere??? Til gengæld burde man i hvert fald slippe for kommentarer i retning af: "visuel kultur?? Hva' det??" hæhæhæ.. Og hvis nogen skulle spørge har jeg jo også to SEJE v.k.forbilleder at henvise til ;-D