mandag den 7. april 2008

fisketur, drengebørn og stjerner




Heller ikke denne gang var der bid - men det var en skøn fisketur alligevel! Solen skinnede, vandet var blankt og jeg følte næsten, at vi var på sommerferie. Laurits manglede meget... han skulle have leget på den lille strand, samlet både fine og klamme ting, kastet sten i vandet, have prøvet mors fiskestang og desuden sikkert fået en våd sok og et hysterisk anfald over det. Vi skulle have spist madpakker og drukket varm the fra termokande. Nu var det bare ikke sådan i går og vi havde en rigtig dejlig fisketur alligevel, hvor Laurtussen var med i tankerne og som den flotte, hvide fjer, der kom flydende på vandet. De fjer er overalt, synes jeg, og det er så rart!

Som sagt var der ikke bid i går, men jeg fangede en stjerne! - en søstjerne. Det var da skægt at se den, men jeg var nu lidt ked af, at jeg havde stukket den med min fiskekrog. Den blev selvfølgelig sat ud igen.


At jeg lige netop skulle fange en (sø)stjerne syntes jeg var lidt pudsigt, for efter fisketuren skulle vi hen og møde en lille tre dage gammel dreng, hvis storesøster er samme sted som Laurits - på stjernerne, i himlen, i en urne i jorden, i det uvisse og i hvert fald lige i hjerterne på forældrene. Til drengen havde vi tænkt på det med stjernerne og hans søster... så måske var det en slags hilsen fra hende? Sådan kan jeg ikke lade være at tænke. Jeg kan godt lide, at verden er fyldt med naturlove, koldt vand, dufte, tunge sten og bløde kramme-knus-elskelige mennesker i rigtig 3D!!! Det er så dejlig håndgribeligt og sanseligt. Men jeg kan også godt lide at finde en form for mening eller sammenhæng, der peger på noget mere... Der skal tosses lidt!


Vi så flere små drenge i går, for før fisketuren var vi på besøg hos nogle venner med to tre årige drenge samt en lille gut på tre måneder. Det var sjovt! Sikke en drenge-bande ;-) De gav mig så meget energi, facts og fantasi til, hvordan et fysisk 3D liv med børn er. Er der noget skønnere end at blive mødt med et "Hej. Jeg har fået nye sko!" efter man ikke har set knægten i et halvt år eller mere? Og derefter "Vi har også fået en ny seng!!!" De to store drenge var super stolte over den seng (det var da også en køjeseng, manner) og viste meget ivrigt rundt på deres værelse. At de havde fået en lillebror var ikke lige så interessant for dem, for han var der jo bare, og det er da også lige præcis sådan det skal være ;-)


Bare Laurits får en lillebror en dag. Jeg er selvfølglig totalt ligeglad med om det bliver en pige eller dreng næste gang, men jeg kunne bare virkelig godt tænke mig at være mor'en i et 3D drengeliv engang...

7 kommentarer:

Line sagde ...

Jeg ville ønske jeg havde mødt Laurits i 3D - sådan helt rigtigt, bare lidt!

Og jeg glæder mig til at møde en lillebrøster Frandsen en dag i 3d...

Og jeg savner faktisk min Heidi lidt i 3d - tihi...

Maomis sagde ...

Det er mit højeste ønske for dig, Heidi – at du må blive mor i en rigtig 3D drengeverden. Du bliver verdens bedste 3D mor – om det bliver til endnu en dreng ELLER en lille pige – men jeg tror du ville egne dig fortrinligt og være helt perfekt som mor i en 3D drengeverden. Du har det ligesom bare i dig. Havde jeg været en lille dreng, ville jeg i hvert fald have syntes at du var en total sej mor, sådan at have fisket en vaske ægte og helt rigtig levende søstjerne!

Heidi sagde ...

Jeg ville også sådan ønske du havde mødt ham, Line! Men du er alligevel en af dem, som kender ham bedst, ham der Laurits. Det er sgu noget underligt noget... Du har for resten så mange gode ord: lillebrøster - perfekt!hihi

Sofie; jeg bliver næsten helt flov... samtidig meget rørt og glad, fordi du ser den side af mig. Tusind tak.

Britte sagde ...

SKAL I FLYTTE????????
Waaaaa...det kan I da ikke???Må ikke... ikke ret langt væk i hvert fald... veeeellll????

Og jeg er altså blvet helt tavs og fuld af præstationsangst, Heidi, efter du er begyndt at kommentere på kommentarerne... hmmmmm... skal amn så kommentere tilbage igen og igen, eller hvad???

Nå, men jeg tilslutter mig koret af folk, der bare så gerne ville have mødt ham der lækker-laurits....selvom måske jeg ikke havde kunnet magte det dengang - på den tid - før...
For jeg har lært så fandens meget af dig - af Laurits...om at turde, at sørge, at dø og ikke mindst om at leve med det hele i sig og med sig!

Og alt dette i 8D eller noget med widescreen og surroundsound og det hele...


Tak for det!

Heidi sagde ...

Nejnejnej, vi er ikke ved at flytte! Men vi drømmer da af og til om hus på landet. Vi har begge noget bonderøvsromantik i hjerterne, og det skal leves ud en dag.

At du har lært noget af Laurits, sorgen og alt det her, Britte... det gør mig bare glad og tryg. Så er vi sgu i samme verden!;-)

Line sagde ...

Heidi... Kan det ikke leves ud med sån et lille byggeforeningshus i byen eller noget ;)
Aj, bare der er plads til os der kommer dumpende fra Nørrebro så fair nok... Det er vel jeres liv... Hrmpf...

Kram Line

Britte sagde ...

Drømte i nat, at du var gravid, Heidi!!!! Og vat du helst ikke ville fortælle mig det - men det var svært for dig at skjule en kæmpe mave....
Hmmmm... meget mærkelig drøm i øvrigt - for din mave var mere sådan nogle helt vilde deller helt oppe fra halsen...

Men dejligt var det!

Mange ønsker og håb fra

Britte