fredag den 18. januar 2008

Børn i husstanden?

Det er ikke sjovt at have et dødt barn! Men... det kan alligevel godt kaste nogle lidt sjove eller pudsige situationer af sig. I går ringede jeg til vores forsikringsselskab, for at få styr på rejseforsikringer. Den flinke mand havde et tilbud, der dækkede hele husstanden, og som han sagde: "Det dækker både far, mor og alle børnene! Nu ved jeg jo ikke, om der er børn i husstanden?" "Næ...", sagde jeg, "der er kun far og mor". Det affødte en lille latter hos ham og jeg er helt sikker på, at han syntes jeg lige var lidt smart der. Men det er jo sådan det er. Vi er sgu mor og far - og kun mor og far - i husstanden. Lige i øjeblikket forstod jeg ikke, hvorfor han grinede, men da jeg havde lagt på, kunne jeg godt se, at det faktisk var lidt skørt. Nu har vi så en forsikring, der dækker sygehusophold og hjemtransport for hele vores lille familie, bare ikke Laurits, for han er ikke i husstanden...

Laurits har for resten også et sygesikringsbevis. Det trådte i kraft 27. maj 2006, men da lå han allerede på køl i kisten.

2 kommentarer:

Maomis sagde ...

Da vi skulle tilmelde os adoptionkurset, blev jeg også spurgt om vi havde andre børn og undrede mig først lidt over spørgsmålet, for jeg regnede ikke med at det var fordi de tilbød børnepasning... , så svaret blev: 'Ja, men ingen levende'.

Elisabeths sygesikringsbevis og den første børnecheck vi nåede at få, er synlige beviser på at vi var en lille familie og jeg er så lykkelig for begge dele.

Skal I ud at rejse? Hvor skal I hen?

Anonym sagde ...

Det er den slags situationer vi kommer ud for.

Vi har fået Gustav og har i princippet jo 2 børn, men i og med at Cirkeline ikke er synlig for øjet, så skaber det indimellem nogle mærkelige situationer.

For de fleste vil vi - når vi går i gang med behandlingerne - gå i gang med behandlingerne til vores 2. barn og det er jeg helt på det rene med... og faktisk kan jeg godt blive lidt forvirret, når en der selv har mistet siger, når nu den 3. kommer. For med største selvfølgelig tæller hun Cirkeline med... men jeg er bare ikke vant til det og der er perioder, hvor jeg ikke selv gør det.

Undskyld hvis det er lidt rodet. Jeg håber, at du fangede pointen.

Noget helt andet. Er du Frandsen... som i den Frandsen, der har været en del af de barnløse blogs?

:)