torsdag den 27. januar 2011

Børn med på indkøb

Jeg var på tur tværs gennem byen med Viola og trillede i Aldi på vej hjem. Ved kassen sendte manden foran lange blikke ned til Viola og sagde hun var sød. Det kunne jeg kun give ham ret i. "Er det din første?" ".... hm..." Min tøven udløste: "Du har en derhjemme?" Så fløj det bare ud af mig: "Nej, det er mit andet barn. Mit første barn døde". Manden så lidt forskrækket ud, men så smilede jeg bare bredt og sagde noget om, at det her så var lillesøster. Han mente, at hun ville få det godt så. Han talte lidt gebrokkent dansk, men jeg forstod godt hvad han mente. Kunne se det i hans øjne, der ikke flakkede væk over døde Laurits. Selv havde han to børn derhjemme og vi fik vores lille snak i al den tid det tog at køre hans mange familieforsyninger gennem kassen.

4 kommentarer:

Katja Ripa sagde ...

Puuuha, kan godt genkende at være i den situation hvor man lige tøver med hvad man har mest lyst til at fortælle... sandheden eller bare det de fleste helst vil høre. Kan faktisk stadig stå i den situation ind imellem og kan faktisk godt lide udfordringen - også selv om den gør mig sårbar.
Kram til jer alle 4.
Katja

Maomis sagde ...

Hvor smukt! Jeg får helt kuldegysninger. Det er så forbandet rart at møde de der mennesker der ikke flakker over beskeden om det manglende barn.

AdamogMie sagde ...

Jeg havde også lige snakken på arbejde i dag. 2 nye kollegaer den ene midtvejs gravid med sin nummer 3 og mig der lige skulle besvare spørgsmålet om hvor mange børn jeg havde. 7 mennesker i køkkenet og larm og rod - og så var den ikke-gravide heldigvis hurtig til lige at spørge til om jeg havde et billede af Sigurd på kontoret så vi kunne snakke lidt videre i fred. Hun var god at snakke med - og uddannet læge, så nu har jeg også set den kombination med... Det er jo altså ikke så hårdt længere, og det hjælper også altid at man har lillebror til afledning. Det er dejligt at høre at Viola også har den effekt.

Line sagde ...

Jeg gad virkelig godt vide hvad Dorthe mener om at du tager Viola med i Aldi ;O)

Jeg syns det er så fedt at Laurits er med jer, og er blevet en vaske ægte men død storebror...