fredag den 18. september 2009

En hellig-Frandsen skriver

Det provokerer mig voldsomt, at man i en så kort artikel lige:

- kan binde en hurtig sløjfe rundt om fostertest, Downs syndrom, dødelige sygdomme (som netop nyresygdom med manglende fostervand) og abort. Nøj,hvor er der lige helt ufatteligt mange ting, der skal adskilles her!

- skal fortælle mig hvor 'andre end etniske danske kvinder' står i abortstatistikken, som én ud af FIRE facts om abort. Hvad har det overhovedet med emnet at gøre???

4 kommentarer:

Stine Willum Adrian sagde ...

Kan godt forstå du er lettere forarget over, at de mange forskellige etiske dilemmaer, der ligger bag abortstatistikken ikke adskilles. Selv blev jeg oveni hatten rimelig fortørnet over LEV's formands kommentar. Jeg er sådan set helt enig i at der skal være plads til forskellighed hvilket var en af mine egne begrundelser for at klemens ikke blev misdannelsesscannet. Samtidig er jeg så fuld af respekt for dem der tager det svære valg i at vælge en senabort af et barn med sværre misdannelser som fx Hypoplastisk venstre hjertesyndrom. Det valg er så umenneskeligt at stå i... Pt. arbejder man netop med "det informerede valg" ved aborter grundet misdannelser mv. Dvs. gi den gravide og evt. partner info neutralt og lad dem tage valget. Spørgsmålet er om det er vejen frem?

AdamogMie sagde ...

Ja goddag mand økseskaft. De har da godt nok lidt svært ved at holde fokus - gad vide om journalisten overhovedet har læst på lektien...? Man kan da godt argumentere for, at alle skal have ret til at leve deres skæve liv, men det er jo ikke det der er pointen. Suk. Jeg kan godt forstå at du føler dig en kende provokeret...

Line sagde ...

Så følsomme og komplekse emner kan man sgu ikke bare lige ritzaue eller lignende sig ud af...

Julia sagde ...

det er godt nok gået hurtigt for dem der!